Utama

Migrain

Kanser: kisah keajaiban

Bagi sesetengah orang, ia menjadi rutin yang menakutkan. Pendeta Andrei Bityukov telah menemui penderita barah selama bertahun-tahun, sering kali dia harus hadir pada jam atau minit terakhir kehidupan seseorang di bumi. Bapa Andrei bertugas di gereja orang suci. Raisa dari Alexandria di Universiti Perubatan Negeri St. Petersburg ke-1. I.P. Pavlova, tetapi enggan membiasakannya. Doa mingguan di kuil ini di hadapan Ikon Ibu Tuhan "The Tsaritsa" (hari perayaan untuk menghormati ikon ini adalah 31 Ogos) selalu menjadi petisi untuk orang-orang tertentu yang wajah, suara dan kesakitannya dalam ingatan imam. Tetapi dia lebih suka berbicara bukan tentang putus asa, tetapi tentang harapan, tentang pertemuan bukan dengan kematian, tetapi dengan kehidupan.

Sakit dan memahami sesuatu

- Bapa Andrey, anda harus selalu memerhatikan bagaimana orang-orang, yang menghadapi penyakit, mula berdoa dengan kuat. Tetapi orang yang ragu-ragu mengatakan: "Ya, tidak ada yang istimewa dalam doa anda, psikologi sederhana." Anda tahu contoh di mana tindakan solat jelas melampaui psikologi?

- Pada masa muda saya bekerja di hospital. Dan di sana saya bertemu dengan seorang wanita yang saya anggap sebagai orang suci. Dia tiba di hospital, sudah berada di tahap terakhir barah. Dalam proses perbincangan kami dengannya, ternyata dia melakukan kira-kira sepuluh pengguguran, dan kebanyakan mereka melakukan pada dirinya sendiri. Dan, setelah jatuh sakit, perkara pertama yang dia tanyakan bukan "untuk apa aku?", Tapi "apa yang harus aku lakukan sekarang?" Mereka berkata kepadanya: “Berdoalah. Berikut adalah solat petang dan pagi. Ada seorang akathis bagi wanita yang telah melakukan pembunuhan seorang anak di dalam kandungan. " Dan tidak kira bagaimana anda menghampirinya, dia duduk di atas katil - cermin mata di hujung hidungnya - dan berdoa. Kemudian lelaki itu mula bersinar, daripadanya bagus di dalam bilik. Orang tidak mahu dipindahkan dari sana, walaupun ada wad terbesar dan berpenduduk padat di rumah sakit itu. Kedamaian datang dari wanita ini. Saya membalutnya, dan bahkan menyentuhnya adalah menyenangkan, walaupun pembalut itu sangat sukar.

Lelaki ini mati dengan tenang. Inilah pengalaman dan hasil doa yang berada di hadapanku.

- Anda bekerja di Ambulans, selama bertahun-tahun anda berkhidmat di tempat orang-orang dengan penyakit serius, kadang-kadang tidak dapat disembuhkan. Bolehkah anda mengatakan bahawa mereka sendiri telah mengungkap sepenuhnya persoalan penyebab dan keadilan penderitaan manusia, bahawa tidak ada yang menyebabkan keraguan anda, protes dalaman?

- Topik penderitaan fizikal cukup jelas bagi saya. St John Chrysostom yang jelas, mengatakan bahawa seseorang yang telah belajar bertoleransi penyakitnya dengan sabar tidak jauh dari kesucian. Dan selama bertahun-tahun anda melihat bagaimana orang menderita penyakit ini, anda sudah faham apa itu. Lebih sukar untuk memahami penderitaan yang ditanggung oleh orang sihat di dunia ini..

Dan bagi orang sakit, bagi kebanyakan mereka, satu atau lain cara, maknanya dinyatakan.

Bahkan ada yang tidak percaya mengatakan: "Sangat baik sehingga saya jatuh sakit - saya faham sesuatu." Dan orang yang sakit, seolah-olah berpuasa - banyak yang tidak dibenarkan baginya, dia terpencil dari kesia-siaan duniawi, dalam diam. Dan dia memikirkan bagaimana mengubah hidupnya, kesalahan apa yang dia buat, apa yang benar-benar berharga dan apa yang tidak..

- Tetapi kadang-kadang seseorang, sakit, menjadi marah.

- Ya, bagi banyak orang, penyakit adalah salah gilirannya, mereka mula menyalahkan diri mereka sendiri, atau orang lain, atau Tuhan. Anda perlu bercakap dengan orang-orang seperti itu, memberi mereka pandangan yang berbeza mengenai keadaan. Dan saya tidak menjangkakan bahawa seseorang akan segera berubah setelah bercakap dengan saya. Orang setelah bercakap dengan Tuhan - dan itu tidak berubah. Oleh itu, saya selalu mengatakan: "Anda boleh tidak setuju dengan saya. Sekarang saya pergi, anda akan tinggal, anda akan mempunyai soalan, hujah - dan sangat baik. Kami akan bertemu lagi, saya akan mendengar anda, dan kami akan terus menganalisis topik ini. ".

Dengarkan orang

- Adakah orang dalam situasi yang sangat sukar mempunyai reaksi negatif terhadap anda dan kata-kata anda mengenai Tuhan?

- Di jabatan di mana saya berada, saya tidak berjumpa dengan orang yang tidak mahu berjumpa dengan saya. Bukan kerana saya tidak mahu, tetapi kerana mereka tidak menghubungi saya. Saya mesti mengatakan bahawa sebagai tambahan kepada jabatan kanak-kanak, saya mengunjungi jabatan hematologi dan pembedahan untuk orang dewasa dari Universiti Perubatan Negeri St. Petersburg. Suatu hari, seorang pesakit membuang selimut, menunjukkan bahawa kedua kaki diamputasi, dan berkata: "Di mana Tuhanmu, jika aku dibiarkan tanpa kaki?" Saya bertanya kepadanya: "Tolong beritahu saya, apa riwayat merokok anda?" Lelaki itu menjawab bahawa dia berusia lebih dari 50 tahun. Merokok menyebabkan penyakitnya. Saya memberitahunya: “Jadi Tuhan harus dipersalahkan untuk apa? Bagaimanapun, Kementerian Kesihatan memberi amaran. " Sudah tentu, perbualan kami tidak berakhir di sana, saya tidak membiarkan orang itu hanya dengan pemikiran bahawa dia harus disalahkan, tetapi cuba menghiburkannya, untuk menunjukkan bahawa kehidupan sedang berlangsung, bahawa mungkin untuk menyelesaikan masalah pemulihan, dengan menggunakan prostesis - jika seseorang mahukannya.

- Kisah apa yang berlaku selama bertahun-tahun bertugas di hospital kanak-kanak mengejutkan anda, anda paling mengingati dan mengapa?

- Saya menguburkan pesakit terkecil di klinik kami. Dan sebelum itu, ketika kanak-kanak itu masih sakit, kami telah lama berbual dengan ibunya. Ibu bapanya berkahwin rapat. Lebih-lebih lagi, kedua-duanya memahami bahawa kesatuan mereka salah. Tetapi cinta lebih kuat. Dalam perkahwinan ini, tiga anak dilahirkan, yang bungsu muncul dengan leukemia kongenital. Dan ketika saya melakukan pengebumiannya, ibu saya entah bagaimana bersikap mengejutkan, tenang, bijak, atau sesuatu... lalu dia memberitahu saya: "Bapa, saya tidak menganggap kehilangan ini sebagai hukuman. Tetapi saya tahu apa yang saya dan suami akan lakukan sekarang. Kami tidak akan berpisah, tetapi kami tidak akan mempunyai anak lagi - kami akan membesarkan mereka yang sebenarnya. " Dan semua ini dikatakan bukan dengan putus asa, tetapi dengan kehausan untuk terus hidup..

Saya biasanya mempunyai banyak cerita dengan anak-anak dan ibu bapa mereka, kerana anak-anak sudah lama berada di klinik, kami mempunyai komunikasi yang sangat sulit. Dan saya melihat ketika Tuhan mempersiapkan ibu bapa untuk anak itu pergi. Ini bukan tragedi tiba-tiba. Terutama jika ibu bapa pergi ke bait suci, bersahabat, mereka secara dalaman lebih banyak dikumpulkan, bersedia, dan untuk akibat penyakit ini, mereka juga menerima hasil ini. Dan kanak-kanak, jika tidak ada yang menyakitkan, menderita lebih sedikit daripada orang dewasa.

- Sekiranya ibu bapa dan anak yang sakit adalah orang bukan gereja, maka apa yang anda lihat sebagai tugas anda: hanya untuk menghiburkan mereka atau ke gereja?

- Mungkin, untuk berada dekat, berada dalam situasi ini, jika mungkin untuk berkongsi penderitaan mereka dengan orang lain, untuk mendengarkan mereka. Dalam hubungan dengan pesakit dan saudara-mara mereka, bagi saya guru yang paling penting adalah Metropolitan Anthony dari Sourozh, yang mengajar diam, mengajar untuk diam. Tidak perlu pergi ke tempat tidur pesakit dengan frasa yang disediakan. Dengarkan orang, diam, masuk ke dalam suasana penderitaan mereka - biarkan mereka semua bersuara.

Telah diketahui bahawa jika seseorang mengetahui tentang kematian orang yang disayangi dan menangis, menjerit, maka jangan segera terburu-buru untuk menghiburkannya - anda mesti melepaskan kekuatan yang merosakkan ini dari dia. Dan ketika seseorang menangis, dia dapat meletakkan tangannya di bahu dan bercakap dengannya.

Semasa penyakit ini, banyak orang memikirkan semula kehidupan mereka dan mengutamakan mereka dengan betul. Dan jika mereka mahu bercakap dengan imam, maka saya di sini - di sana.

- Bolehkah anda membuat beberapa peraturan asas bagi seseorang yang telah mengetahui bahawa dia sakit dan mungkin tidak akan ada penyembuhan dari penyakit ini?

- Perlu menghargai masa, perlu menghargai orang dan belajar merenungkan. Sekiranya seseorang itu beriman, dalam pengalaman penyakitnya dia dapat mendekati pengalaman orang-orang kudus. Bagaimanapun, banyak dari mereka kurang upaya. Ingatlah Seraphim of Sarov, Ambrose of Optina. Orang-orang pergi kepada mereka, orang-orang cacat yang suci, dengan keperitan mereka, dan mereka menderita sendiri, dan bukan hanya rasa sakit badan - mereka harus menanggung kecurigaan, fitnah, penolakan dari persaudaraan. Dan pertapa hidup dalam keadaan yang begitu sukar dan pada masa yang sama masih menanggung beban kesakitan orang lain, yang tidak berkurang, tetapi hanya meningkat.

Seseorang yang sakit dapat menyertai pengalaman unik ini jika dia berhenti bertanya pada dirinya sendiri, "Mengapa saya sakit?" dan dia akan berkata kepada Tuhan: "Engkau akan selesai! Saya ingin melihat apa yang anda ingin tunjukkan kepada saya. " Dan saudara-mara orang yang sakit mempunyai peluang unik untuk akhirnya menunjukkan dalam praktiknya bahawa mereka benar-benar mencintainya. Bukan senang, tapi sebenarnya.

Penting untuk tidak membiasakan diri

- Sebagai imam, simpati manusia biasa kepada anda, reaksi emosi membantu atau menghalang komunikasi dengan pesakit dan saudara mereka?

- Dalam berkomunikasi dengan pesakit, emosi harus berada di latar belakang. Saya mengatakan perkara yang sama kepada para paroki yang sangat sukar untuk berkomunikasi dengan saudara-mara yang sakit, terutama mereka yang menderita penyakit pikun. Lagipun, orang sakit kadang-kadang berkelakuan buruk, mencari kata-kata yang sangat kaustik. Tetapi jika anda berkomunikasi dengan orang yang sakit pada tahap emosi, anda menghabiskan banyak perbelanjaan untuk rohani, psikologi. Dan anda mengikat diri anda dengan emosi anda. Semasa saya bekerja di Ambulans, mustahil tersentak dan merintih ketika melihat satu atau satu lagi tragedi mengerikan - di sini anda perlu menarik diri dan melakukan tugas anda. Tidak ada yang memerlukan emosi anda pada masa ini - mereka memanggil anda untuk membantu. Nah, setelah anda menolong dan menutup pintu di belakang anda, anda boleh berehat dan menangis - tetapi tidak di mana bantuan anda diperlukan. Oleh itu, saya berusaha untuk tidak terlibat secara emosional, walaupun terdapat beberapa situasi yang mencolok - ketika anak-anak jatuh sakit, saya, sebagai bapa sendiri, tidak dapat mengaitkannya sepenuhnya tanpa bimbang.

- Adakah anda tahu apa yang disebut burnout? Sekiranya ya, bagaimana anda menanganinya?

- Sepertinya saya penting untuk tidak membiasakan diri dengan situasi ini. Lagipun, pesakit adalah orang yang sangat menarik. Terutama jika penyakit ini sudah berada dalam fasa yang tidak dapat dipulihkan, kehidupan seseorang menjadi sangat tertekan, dia dibebaskan dari pelbagai "sekam". Saya menganggap ini sebagai sebuah buku yang Tuhan berikan untuk saya baca sehingga saya memahami erti kehidupan. Saya tidak boleh mengatakan bahawa ini betul-betul meletihkan. Oleh itu, saya tidak boleh mengatakan bahawa saya akan habis. Walaupun sebelumnya, ada sesuatu yang serupa - sekali lagi, kerana emosi, terutama dengan anak-anak, ketika anda melihat bagaimana mereka cepat membesar. Di sini budak lelaki itu berumur tujuh tahun, dan dia sudah sangat dewasa dari segi kesedaran, dia telah menderita dewasa ini untuk dirinya sendiri. Oleh itu, dia pergi - dan dia sudah menjadi teman kepada anda semasa kenalan anda, kerana anda bercakap serius dengannya. Kerugian ini tentunya lebih sukar ditanggung..

- Bapa Andrei, satu atau lain cara, anda bercakap mengenai bidang yang tidak rasional dalam perbualan. Pada permulaan perbualan, anda menamakan wanita yang anda bicarakan sebagai orang suci. Tidakkah anda takut untuk mengatakan dengan jelas: "suci" atau "keajaiban"?

- Dan persepsi keajaiban pada amnya sangat subjektif. Bagaimanapun, banyak yang masih ragu-ragu terhadap mukjizat yang dijelaskan dalam Injil. Seseorang meragui kesucian orang-orang kudus yang diakui secara universal, sementara seseorang menyatakan kesucian orang-orang yang sangat ragu, baik dari sudut moral dan gereja. Saya bercakap tentang pengalaman peribadi saya - ketika anda tidak dapat membingungkan kekudusan, ketika anda ingin mencium tangan nenek ini kerana dia menyebarkan kedamaian yang begitu bijak.

Di situlah kerendahan hati - dia mati dalam sehari, dan dia tenang dan gembira.

Apa lagi untuk memanggil orang seperti itu? Dia tidak mempunyai kejahatan di hatinya, dia mempunyai semua kebaikan.

Dan ini bukan sahaja nenek. Saya masih ingat bukan wanita tua yang saya datangi untuk berkomunikasi, dia selalu tersenyum di wajahnya. Saya bertanya kepadanya: "Mengapa kamu tersenyum?" Dia menjawab: "Kerana Tuhan telah menunjukkan kepada saya banyak penyakit ini! Sepatutnya saya meninggal sepuluh tahun yang lalu. Sebaliknya, anak perempuan saya dibesarkan - ketika saya jatuh sakit, dia berusia lapan tahun, suami saya meninggalkan kami. Sebagai doktor, saya membayangkan berapa banyak yang saya boleh hidup. Dan dia hanya berdoa agar Tuhan memberi saya kesempatan untuk membesarkan anak. " Kes seperti ini meyakinkan saya bahawa Tuhan sangat dekat dengan orang-orang ini.

Tentang ikon "Semua Tsaritsa"

Ikon ajaib dari Ibu Tuhan, yang disebut "Tsaritsa" (dalam bahasa Yunani - "Pantanassa") terletak di Gunung Athos di Yunani. Ikon ini, berukuran kecil, dicat pada abad XVII dan, menurut legenda, adalah berkat dari Penatua Joseph Hesychast yang terkenal di Athos kepada murid-muridnya.

Ikon itu menggambarkan Perawan yang Diberkati dengan jubah merah yang duduk di atas takhta kerajaan. Di tangannya ada bayi ilahi dengan gulungan di tangan kirinya dan memberkati tangan kanannya. Dengan tangan kanan, Ibu Tuhan menunjuk kepada Putera Diraja-Nya, sebagai Penyelamat bagi semua orang. Di latar belakang - dua malaikat membayangi Perawan yang Diberkati.

Menurut tradisi biara kuno, suatu ketika seorang pemuda datang ke ikon dan mula membisukan sesuatu dengan tidak terdengar. Tiba-tiba, wajah Ibu Tuhan bersinar dengan cahaya yang luar biasa, beberapa kekuatan membuang pemuda itu pergi, dan dia jatuh ke tanah. Bangkit, dia berlari ketakutan kepada para biksu tua dan mengakui kepada mereka bahawa dia telah menjalani kehidupan yang jahat, berlatih sihir dan datang ke biara untuk menguji kekuatan sihirnya pada ikon. Keajaiban yang terjadi pada ikon Perawan Maria yang terhormat untuk selamanya menjauhkan pemuda itu dari sihir, dia memulai jalan pertobatan dan mengubah hidupnya. Gambaran ajaib Ibu Tuhan "The Tsaritsa" dihormati di Gunung Athos dan jauh di luar. Setelah menunjukkan kekuatannya yang luar biasa untuk pertama kalinya melawan mantra sihir, "The Tsaritsa" memiliki rahmat untuk menyembuhkan pesakit barah.

Pada 11 Ogos 1995, senarai ikon ajaib "The Tsaritsa" tiba di Rusia - di Pusat Onkologi Kanak-kanak Moscow di Kashirka. Pada doa Ibu Tuhan "The Tsaritsa", anak-anak yang sakit dan ibu bapa mereka berdoa dengan harapan pertolongan surgawi dari para Penasihat dan Penyembuh.

Pada tahun 1997, salah satu senarai ikon "The Tsaritsa" disumbangkan kepada Biara Moscow Novospassky dan dihormati sebagai streaming ajaib dan mrrh.

Berkaitan dengan banyak laporan penyembuhan dari barah yang disebarkan bersama dengan laporan perubatan ke Patriarkat Moskow dari keuskupan Yekaterinburg pada tahun 2004, salah satu senarai ikon "Vsetsaritsa" dari Biara Tritunggal Suci di desa Taraskovo termasuk dalam senarai ikon keuskupan yang dihormati secara tempatan..

31 Ogos 2017.

Archpriest Andrei Bityukov dilahirkan pada tahun 1978. Mempunyai latar belakang perubatan. Dia bekerja sebagai jururawat di hospital dan paramedik untuk ambulans. Dia datang ke bidang perubatan pada masa mudanya, setelah bertemu di Katedral St. Andrew di Pulau Vasilyevsky, yang baru saja dibuka selepas zaman Soviet, dengan profesor pembedahan dari Universiti Perubatan 1 Nina Nikolaevna Artemyeva, yang menasihatinya untuk memasuki sekolah perubatan setelah lulus dari kelas 9 dan mendapatkan profesion. Dia mengajak Andrey ke kliniknya untuk membantunya semasa operasi. Setelah lulus dari kuliah, Andrei, atas nasihat pengakuannya, Archpriest Vasily Ermakov memasuki Seminari Teologi St. Petersburg.

Pada tahun 2003, Andrei Bityukov ditahbiskan sebagai imam. Kemudian rektor Katedral St. Andrew, Archpriest Alexander Shvets (sekarang meninggal) mengundangnya untuk berkhidmat di kapel yang dibuka di Universiti Perubatan Negeri St. Petersburg ke-1. I.P. Pavlova atas inisiatif N. N. Artemyeva. Ketika Institut Hematologi Pediatrik dibina di kawasan kejiranan, pentadbirannya memperuntukkan salah satu bilik untuk kuil itu, yang ditahbiskan pada tahun 2007 untuk menghormati Raisa dari Iskandariah yang syahid, dan Bapa Andrei dilantik sebagai rektor.

Ia menyelamatkan nyawanya - dia menyembuhkan barah dalam 4 peringkat! Kisah penyembuhan yang luar biasa

Ekologi kesihatan: Doktor memberitahu Danny Mac Donald, yang tinggal di Ireland, bahawa dia menghidap barah perut dan mungkin tidak akan hidup lebih dari 3 bulan... Dia memutuskan untuk mengabaikan nasihat mereka dan menolak rawatan dengan kemoterapi dan mula menyelamatkan nyawanya secara semula jadi, ubat semula jadi.

Doktor memberitahu Danny Mac Donald, yang tinggal di Ireland, bahawa dia menghidap barah perut dan mungkin tidak akan hidup lebih dari 3 bulan...

Dia memutuskan untuk mengabaikan nasihat mereka dan menolak rawatan dengan kemoterapi dan mula menyelamatkan nyawanya dengan ubat semula jadi..

Empat tahun kemudian, Danny merasa gembira kerana dia setiap hari memasukkan minuman penyembuh ini dalam makanannya!

Jaga diri anda, gunakan ubat semula jadi! MENJADI KESIHATAN YANG SIHAT - SEDERHANA YANG SEDERHANA!

Danny menyedari keadaannya semasa pembengkakan ulser setelah dia dibawa ke hospital di mana doktor berjuang untuk menghentikan pendarahan dan dengan itu mendapati bahawa Danny sebenarnya mempunyai bentuk barah yang teruk pada peringkat akhir dan bahawa barah itu mengalami metastasis seluruh badan.

Mereka memberi amaran kepadanya bahawa satu-satunya cara untuk menyelamatkan dirinya dari barah adalah dengan memulakan rawatan kemoterapi dan penyinaran segera..

Tidak seperti kebanyakan orang, Danny memutuskan untuk belajar rawatan lain. Dia kemudian memberitahu doktornya bahawa dia memutuskan untuk menjalani rawatan di rumah, termasuk gandum dan jus yang tumbuh dari batang tanaman ini.

Bagaimana dia menyembuhkan barahnya?

"Saya berhenti menggunakan pil dan dari hari ini hingga sekarang saya tidak mengambil pil. Sebulan kemudian, rasa sakit itu hilang, dan saya tahu bahawa saya sedang dalam perjalanan untuk pulih. Rawatan dengan gandum berjaya untuk saya. Saya membuat keputusan yang tepat untuk menolak rawatan kemoterapi dan radiasi. " - kata Danny.

Saya mulakan dengan 28 ml jus gandum setiap hari. Danny telah berjaya mengalahkan barah, dan kasusnya adalah bukti nyata mengenai kekuatan pertumbuhan semula kuman gandum muda.

Ini adalah hijau gandum muda, saya memotongnya dari ketinggian 15 hingga 20 cm, untuk menggunakan bahan perubatannya secara optimum.

Apabila ditanam dalam keadaan baik, gandum muda mengandungi 82 hingga 92 mineral yang terdapat di dalam tanah, dan dianggarkan satu sudu teh serbuk gandum muda (3 gram) mengandungi jumlah yang sama dengan 450 gram buah-buahan dan sayur-sayuran organik.

Rawatan bermula dengan 3 gram serbuk gandum muda setiap hari, dan kemudian secara beransur-ansur meningkatkan dos menjadi 6 gram sehari.

Semasa gandum dituai, ia mesti dikeringkan, dan akhirnya digiling menjadi serbuk. Ia mesti dilarutkan dalam air suam dan diminum. Air tidak boleh panas, kerana jika panas, sebahagian nutrien dapat dimusnahkan..

Anda juga boleh menggunakan jus segar dari gandum hijau muda.

Penyelidikan moden menunjukkan bahawa jus rumput gandum adalah sumber kesihatan semula jadi yang unik.

Ia mengandungi protein, karbohidrat, fosforus, kalium, magnesium, kalsium, zat besi, vanadium, dan lain-lain, ditambah semua vitamin yang diketahui, dan dalam jumlah besar.

Ia akan menarik bagi anda:

SENSASI! Sekarang mungkin tumbuh gigi pada usia berapa pun

9 ritual yang akan mengembalikan penglihatan anda lima tahun lalu


Sebagai contoh, vitamin C tujuh kali lebih banyak daripada pada jeruk, lima kali lebih banyak zat besi daripada bayam, sepuluh kali lebih banyak kalsium dan protein daripada susu. Selain itu, jus dari kubis kaya dengan enzim, asid amino dan mempunyai rangkaian protein yang lengkap. Tetapi bukan hanya itu yang penting.

Jus Wheatgrass mengandungi bahan yang sangat berharga seperti klorofil. diterbitkan oleh econet.ru

Ingat, ubat-ubatan sendiri mengancam nyawa, berjumpa doktor untuk mendapatkan nasihat mengenai penggunaan sebarang ubat.

Adakah anda suka artikel itu? Tulis pendapat anda di komen.
Langgan FB kami:

Penyembuhan Barah: Cerita Sebenar dari Pembaca, Kirimkan Anda

Kes-kes penyembuhan kanser sihir yang menarik dan menarik selalu datang ke laman web kami. Memang, ramai yang tidak percaya bahawa penyakit mengerikan ini dapat disembuhkan, tetapi ternyata - itu mungkin. Kami akan memberitahu anda kes dan contoh pemulihan yang paling menarik dan luar biasa..

NOTA! Banyak kisah di Internet menceritakan penyembuhan dukun, penyembuh dan penyembuh yang ajaib. Anda perlu memahami bahawa kebolehpercayaan cerita ini hanya dapat ditebak. Jangan sesekali melepaskan ubat tradisional.

Penyembuh

Helo! Hari ini saya ingin memberitahu anda bagaimana saya dapat mengalahkan leukemia 30 tahun yang lalu. Bukan saya sahaja yang menang, tetapi ayah saya, yang selalu ada, menolong saya dalam hal ini. Saya berumur 12 tahun ketika itu. Saya seorang gadis yang menyeronokkan dan ceria, saya suka pergi ke sekolah dan bergaul dengan rakan-rakan.

Tetapi seingat saya, sejak beberapa bulan kebelakangan ini saya menjadi semakin teruk. Saya menjadi mudah marah, kurus dan selalu letih. Buat pertama kalinya, ibu saya menyedari ada sesuatu yang tidak kena. Dia melihat bahawa saya selalu tidur selama 3-4 jam semasa makan tengah hari. Pada mulanya, keluarga saya berfikir bahawa saya sangat letih di sekolah dan di kalangan, tetapi setelah beberapa minggu saya kehilangan banyak berat badan, dan ayah membawa saya ke doktor.

Pada mulanya doktor mengatakan bahawa ini adalah selesema biasa. Suhu agak tinggi. Dia menghantar saya untuk mengambil beberapa ujian. Saya tidak ingat apa-apa lagi, kerana ayah saya bercakap dengan doktor. Beberapa hari kemudian saya pengsan. Ia sangat pelik, kerana saya berada di rumah dan bukan sunstroke.

Kemudian saya memberitahu ayah saya bahawa, kerana tidak ada orang di rumah pada masa itu. Dia segera mengumpulkan saya, dan kami pergi ke doktor. Doktor itu duduk dan memusingkan kepalanya dari sisi ke sisi, dan melihat sehelai kertas dengan hasil analisis. Cermin matanya meluncur ke hidung dan dia sedikit tercengang.

Doktor tidak mengatakan sesuatu yang masuk akal dan hanya menjawab bahawa diperlukan lebih banyak penyelidikan. Selama sebulan saya pergi ke hospital hampir setiap hari dan menyerahkan sesuatu, melakukan sinar-X dan banyak lagi.

Pada hari Jumaat, pada bulan Jun, seperti yang saya ingat sekarang, saya dan ayah pergi ke klinik seperti biasa untuk mendapatkan hasilnya. Doktor hanya memanggil ayah saya ke pejabat, dan saya tinggal di koridor sejuk. Selepas setengah jam, ayah saya keluar dengan pucat dan kami pulang ke rumah. Dia diam terhadap pertanyaan saya dan tidak mengatakan apa-apa, seolah-olah dia telah menelan lidahnya.

Ibu, seingat saya, banyak menangis dan pada masa itu saya sudah memahami segalanya. Bukan mengenai kanser, tentu saja, tetapi ada yang tidak kena dengan saya. Ibu bapa saya memberitahu saya mengenai leukemia kemudian, ketika saya semakin teruk. Pada masa itu, ayah saya mempunyai sejumlah simpanan, dan dia membawa saya ke Moscow, di mana pada masa itu terdapat ahli onkologi terbaik.

Tiba di Moscow, doktor melakukan kajian tambahan dan diagnosisnya disahkan - barah darah. Saya ingat bahawa di hospital itu mereka memberi saya makan dengan baik, tetapi setelah menjalani kemoterapi, saya tidak mahu makan lama lagi.

Setiap minggu saya berasa lebih teruk dan teruk di klinik ini. Saya meminta ayah membawa saya pulang. Dia sentiasa bersama saya dan menyokong. Saya cuba tersenyum agar tidak mengganggu saya, tetapi saya melihat air mata mengalir di matanya.

Pada akhir musim luruh, doktor mengatakan bahawa mereka tidak dapat melakukan apa-apa, dan rawatan selanjutnya tidak ada gunanya dan hanya memburukkan keadaan saya. Ayah saya berkumpul dan membawa saya pulang, di mana seorang ibu yang pucat dan sedih menunggu saya. Saya ingat bagaimana dia menjadi sangat tua ketika saya tiba. Seolah-olah sekitar 20 tahun telah berlalu, walaupun dia seorang wanita muda dan cantik.

Pada masa itu, saya hampir tidak makan dan hampir tidak berjalan. Saya kehilangan berat badan sehinggakan saya takut melihat cermin. Sekali saya melihat dan tidak mengenali diri saya - kulit dan tulang, dan wajah berwarna bersahaja, dengan beg biru di bawah mata.

Saya ingat bagaimana ayah saya membangunkan saya pada waktu malam dan memandu ke suatu tempat di luar bandar. Waktu itu musim sejuk, sejuk. Saya masih ingat bagaimana ibu saya mengenakan saya dengan seratus pakaian agar tidak membeku dalam perjalanan. Kami memandu lama, dan saya tertidur di dalam kereta. Ayah membangunkan saya. Kami berdiri di sebuah kampung, saya tidak ingat bagaimana kami sampai di sana.

Saya sangat sejuk sehingga saya tidak dapat bangun dan ayah saya memeluk saya. Saya ingat dengan jelas bau kelembapan dan kencing kucing. Saya dibawa ke rumah kayu dan ayah meletakkan saya di atas katil logam yang berderak. Seorang nenek tua tanpa gigi datang menemui saya. Penampilannya sangat tidak menyenangkan dan bercakap buruk.

Tetapi ada kehangatan dari dia, dan saya segera memanaskan diri, walaupun di rumah sangat sejuk. Ahli sihir (saya memanggilnya sekarang) membuat saya minum, semacam hijau dan sangat pahit. Saya muntah segera, tetapi nenek saya berkeras agar saya mengambil yang lain.

Saya mungkin tinggal bersamanya selama lebih kurang seminggu. Dan pada akhir minggu saya berasa lebih baik. Setiap hari dia mengucapkan kata-kata pelik kepada saya dan menyapu dahan kering di wajah saya. Kemudian ayah saya membawa saya pulang. Pada masa itu, saya menjadi lebih mudah untuk berjalan, dan saya tidak pingsan ketika berbaring di atas katil..

Dua minggu kemudian, ketika nenek saya menghukum, kami harus pergi ke doktor dan menjalani ujian. Seingat saya, kami menghitung minit dan saat hingga saat keputusan. Masa berlanjutan selama-lamanya. Pada akhirnya, doktor mengumumkan hasilnya. Seingat saya, doktor itu tercengang, seperti pertama kali, dan dia tidak dapat memahami apa-apa. Dia menjawab bahawa semuanya sesuai dengan ujian dan tidak ada penyakit..

Kami terpaksa mengambil ujian lagi, kerana terdapat kecurigaan bahawa hasilnya tidak betul kerana kegagalan perkakasan. Kami menderma darah dan menjalani semua pemeriksaan beberapa kali, tetapi tidak ada lagi leukemia. Ibu bapa sangat gembira, seperti saya. Ayah juga mabuk pada malam itu, walaupun dia sama sekali tidak minum.

Penyembuhan Barah - Ini adalah keajaiban sebenar bagi keluarga kami. Ayah dan ibu bapa saya kemudian berusaha memberikan semua simpanan mereka kepada nenek, tetapi dia tidak mengambilnya. Dia menerimanya, hanya sebungkus kentang, yang ayahnya berikan secara paksa kepada nenek.

Sayangnya, tetapi nenek itu sudah tidak ada lagi dan kampung itu sudah kosong. Baru-baru ini, saya pergi ke rumah kayu di mana terdapat penawar untuk barah, dan Tuhan dan nenek memberi saya kehidupan kedua. Selepas perjalanan, saya memutuskan untuk menulis kisah ini, yang dapat memberi harapan kepada banyak orang bahawa keajaiban berlaku.

Insya Allah

Saya ingin memberitahu anda kisah bagaimana karsinoma gastrik saya dalam 4 peringkat dapat disembuhkan sepenuhnya. Saya bekerja di tapak pembinaan, kerja keras. Dan pada satu ketika tidak begitu baik, dia pingsan. Sebelum itu, saya selalu diseksa oleh sakit perut. Bapa saya, seperti yang diberitahu oleh ibu saya, mengalami masalah perut yang berterusan. Dia menderita ulser dan selalu merawatnya.

Saya terus berfikir bahawa ini adalah ulser biasa dan selalu tertangguh pergi ke doktor. Walaupun isteri saya selalu memarahi saya kerana ini dan cuba menghantar saya ke sana. Dalam pembelaan saya, saya ingin mengatakan bahawa ketika itu kami mempunyai 3 orang anak dan saya terus bekerja.

Setelah pingsan, mereka menghantar saya pulang. Keesokan harinya saya berasa lebih teruk. Saya sakit dan muntah. Saya masih tidak mahu pergi ke hospital. Pada waktu malam saya berasa lebih teruk, dan isteri saya memanggil ambulans. Mereka membawa saya ke klinik tempat mereka memulakan pemeriksaan..

Secara umum dan secara umum, saya didiagnosis dengan onkologi perut darjah keempat. Doktor dan isteri memarahi saya bahawa saya tidak pergi ke doktor selama ini. Tumor itu seukuran lemon dan telah tumbuh menjadi organ terdekat. Perkara yang paling indah ialah saya masih boleh berdiri dan merasa, menurut doktor, masih normal. Sejak di tahap ini saya sudah semestinya berkubang dengan sayur di atas katil.

Mereka tidak mula mengeluarkan tumor, kerana tidak ada gunanya. Saya menjalani 2 kursus kemoterapi dan radiasi. Tidak ada rambut di kepala saya, jadi saya tidak banyak kehilangan. Kebenarannya sangat tipis. Isteri saya selalu bergurau bahawa saya sekarang kelihatan 15 tahun lebih muda.

Selama sebulan saya berasa lebih baik. Tetapi kemudian saya kembali merasakan sakit yang teruk di perut saya. Menurut Petr Ivanovich, doktor yang merawat saya, sel barah telah bermetastasis ke organ terdekat dan sudah mustahil untuk menyembuhkan barah. Metastasis menembusi begitu dalam sehingga mustahil untuk memotong kotoran ini..

Pada akhir - seperti yang saya fikirkan ketika itu. Saya dihantar pulang untuk "mati." Saya dipindahkan ke pangsapuri kami, dan isteri saya selalu bertengkar dengan anak-anak saya. Saya tidak takut mati, saya takut meninggalkan mereka di sini sendirian tanpa pertolongan saya, dengan banyak kesedihan.

Saya tidak dibaptis, dan terutama tidak percaya kepada Tuhan, kerana tidak ada masa untuk ini. Tetapi pada masa itu saya mula berdoa. Saya tidak mengetahui apa-apa doa dan hanya meminta pertolongan kepada Tuhan. Saya ingat mengucapkan kata-kata ini:

"Terima kasih Tuhan, untuk anak-anak anda, untuk isteri yang penyayang. Terima kasih atas kerja, tempat tinggal dan rumah. Saya meminta anda untuk tidak meninggalkan mereka sendirian, biarkan mereka baik-baik saja "

Saya tidak meminta untuk diri saya, tetapi untuk mereka. Saya takut bahawa selepas kematian saya akan membiarkan mereka menjadi yatim piatu. Isteri saya seorang yang percaya, walaupun saya tidak pernah mencela saya dalam ketakwaan saya. Dia percaya bahawa Tuhan sendiri mesti dikunjungi tanpa memaksakan.

Dia mengajak paderi ke rumah kami. Dia membaca beberapa doa, berjalan di sekitar saya, dan tiba-tiba berhenti. Dia menghampiri saya dan menyuruh saya segera pergi ke gereja bersamanya. Itu sangat sukar, kerana pada masa itu saya tidak pergi.

Rakan-rakan saya mengangkut saya ke gereja dan membawa saya ke sana dengan tangan saya. Saya ingat betapa malunya saya kerana lelaki yang sihat membawa saya sebagai anak kecil. Bapa, yang bertugas di sana, mula mendoakan saya dan membaca khutbah. Saya ditinggalkan di gereja sepanjang hari. Dan pada waktu petang mereka membawa pulang.

Selepas beberapa hari, saya merasakan sendiri bagaimana badan saya sembuh. Saya semakin baik. Sudah menjadi lebih mudah bagi saya untuk makan. Saya sudah boleh berdiri dengan tenang dan pergi ke tandas secara bebas. Dua minggu kemudian kami pergi ke doktor, dan dia menjalankan pemeriksaan. Ahli onkologi melihat bahawa tumor menjadi lebih kecil, dan tidak ada lagi metastasis.

Doktor mengatakan bahawa penyakit itu mesti dikalahkan dan menghantar saya ke pakar bedah untuk memotong kotoran ini sekali dan untuk semua. Dengan pertolongan Tuhan, tumor telah dikeluarkan untuk saya dan beberapa lagi kursus radiasi dan kimia diberikan. Pada masa ini saya sihat sepenuhnya. Sebulan selepas rawatan, saya pergi dan dibaptis di gereja. Dan sekarang saya selalu mengunjunginya bukan dengan permintaan, tetapi dengan pujian tulus kepada Kristus penyelamat kita. Adalah mungkin untuk pulih walaupun dari penyakit yang mengerikan, tidak mudah, tetapi cukup nyata.

Kes penawar barah yang luar biasa. Lelaki misteri.

Pergunungan membantu melarikan diri dari diagnosis mengerikan "limfosarcoma" Arkady Davydov dari Pyatigorsk. Doktor menjatuhkan hukuman itu pada 1994. Menyerah pada nasibnya, Arkady memutuskan untuk mati di pergunungan, sesuai dengan tradisi Timur kuno. Dia mengambil tiga kilogram makanan dan berjalan selama 10 bulan setiap 10 bulan...

Pada pertengahan tahun sembilan puluhan, serangkaian masalah tiba-tiba menimpa Arkady Davydov. Pada mulanya dia harus menguburkan ibunya, dan kemudian dia sendiri dirawat di rumah sakit dengan diagnosis yang membawa maut. Di dekatnya tidak ada satu jiwa yang mampu meringankan penderitaan. Di hospital, lelaki itu hanya makan ubat, tetapi keadaannya bertambah buruk. Doktor tidak berdaya untuk menolong Arkady, yang sekarat di depan matanya, jadi dia keluar dari rumah.

Di apartmen, hanya kucing Fedor yang menunggu lelaki itu. Dengan berlalunya hari, dia semakin bermain-main dengan tuannya, berusaha untuk menghilangkan pemikirannya yang berat. Tetapi haiwan kesayangannya mati empat bulan kemudian. Sehingga kini, lelaki itu berterima kasih kepada rakannya yang setia. "Dialah yang mengambil separuh daripada penyakit itu dari saya, jadi dia mati begitu awal," kata Arkady.

Setelah menguburkan kucing itu, Davydov memutuskan untuk mati di pergunungan. Saya mengambil tiga kilogram makanan bersama saya, beberapa pakaian hangat. Beg galasnya beratnya tidak lebih dari tujuh kilogram, tetapi kadang-kadang seorang lelaki keletihan kerana sakit, dan kadang-kadang beban ini kelihatan tidak tertahankan.

Untuk dirinya sendiri, Arkady memutuskan bahawa dia akan berjalan kaki sehingga dia mempunyai kekuatan yang cukup. Pada siang hari dia berjaya mengatasi hanya sejauh 10 kilometer. Sebaik sahaja keletihan menjadi tidak tertahankan, saya tidur, kemudian berdiri semula dan terus bergerak. Sebulan setengah kemudian, Arkady datang ke saluran Dzhilysu. Penduduk tempatan bertemu dengan lelaki aneh itu dengan berhati-hati, tetapi kemudian mereka terbiasa dan bahkan mula memberi makan mereka. Tetapi dari makanan Arkady berubah keluar.

Tidak lama kemudian, seorang pengembara sendirian di pergunungan berhenti menarik perhatian, nampaknya binatang liar pun mengundurkan diri ke hadapannya. Selama dua setengah bulan, Arkady makan buah beri, keropok, narzan, akar, dan... secara beransur-ansur dia menjadi lebih baik. Lelaki itu memutuskan untuk menghabiskan musim sejuk di rumah, dan kembali pada musim bunga lagi.

Di Pyatigorsk, Davydov memutuskan untuk kembali ke doktor. Setelah pemeriksaan, pengurus memandang lelaki itu dengan terkejut dan bertanya dengan suara tersedak: “Apa yang kamu lakukan? Bagaimana dia diperlakukan? " Dia tidak percaya dengan kisah Arkady. Kemudian ada beberapa pakar lagi, tetapi mereka semua merasa kecewa: tanpa kemoterapi ini tidak mungkin berlaku, barah itu tidak dapat sembuh dengan sendirinya.

Tahun demi tahun, Arkady pergi ke gunung, melambaikan tangannya atas nasihat doktor. Davydov berumur 46 tahun, tetapi dia tidak lebih dari 35. Seorang lelaki tampan tinggi, dia memikat dengan senyuman bergigi putihnya, suara lembut suara dan penampilan yang bersih. Arkady yakin bahawa barah dapat dikalahkan, hanya ini yang mesti disiapkan.

Namun, ini bukan satu-satunya cara untuk mengalahkan barah. Terdapat beberapa kes yang cukup menarik di kalangan masyarakat. Bukan untuk apa-apa yang baru-baru ini pepatah telah digunakan di kalangan orang Rusia lebih kerap: "Matlamat untuk mencipta licik." Penduduk ekonomi di negara kita berjaya menggunakan semua cecair yang tidak dapat difahami dan tidak dapat difahami sebagai penawar kanser.

Oleh itu, Maria dari Volgograd mendakwa bahawa rakannya disembuhkan dari barah tekak, dia minum vodka setiap hari dengan minyak sayuran. Seorang penduduk Saransk, Eugene, mengatakan bahawa ubat anjing ASD, yang merupakan ekstrak dari tulang mayat haiwan, membantunya menghentikan barah rahim.

Seorang wanita yang gigih memutuskan bahawa jika ubat itu membantu anjing pada peringkat awal perkembangan tumor, maka seseorang dapat minum. Harus diingat bahawa bau ubat ini sangat menjijikkan sehingga hanya menyebabkan satu refleks - muntah. Doktor, berulang-ulang kali, meminta warganegara kita untuk tidak terlalu mempercayai kaedah yang tidak dipercayai, tidak selalu yang membawa kelegaan kepada beberapa orang, menolong orang lain.

Pada kesempatan ini, kami berbincang dengan beberapa ahli onkologi. Kesemuanya sangat negatif terhadap alternatif rawatan barah. Doktor juga mengecam penerbitan artikel mengenai rawatan alternatif kanser, kerana, menurut pendapat mereka, ini memberikan harapan palsu kepada pesakit untuk penyembuhan dan mengalihkan perhatian mereka dari peluang nyata untuk pulih.

"Selalunya," kata Natalya Kupriyanova, pakar sakit puan dan ahli onkologi, "pemulihan yang luar biasa disebabkan oleh diagnosis yang salah. Teknik rawatan tidak konvensional sangat membantu menguatkan daya hidup seseorang, tetapi pencapaian perubatan moden harus diutamakan. ".

Oksana Anikina

Benamkan "Pravda.Ru" dalam aliran maklumat anda jika anda ingin menerima komen dan berita operasi:

Tambahkan Pravda.Ru ke sumber anda di Yandex.News atau News.Google

Kami juga akan gembira melihat anda di komuniti kami di VKontakte, Facebook, Twitter, Odnoklassniki.

Sejarah Penyembuhan Barah

Di Samara, sebuah pameran artis foto Viktor Pyliavsky dibuka, yang kisah hidupnya luar biasa membuktikan sekali lagi: keajaiban di dunia ada dan manusia menciptanya. Pada suatu hari, doktor mendiagnosis Pyliavsky dengan diagnosis yang teruk: barah perut yang teruk. Setelah mengetahui penyakit itu, dia memutuskan untuk berpuasa selama empat puluh hari, yang tidak hanya menyelamatkan nyawanya, tetapi juga mengubah nilai-nilai spiritualnya.

Kehidupan Victor yang masih belum lama, yang bahkan tidak berumur lima puluh tahun, jelas terbahagi kepada dua bahagian yang tidak sama: sebelum dan sesudahnya. Lebih kurang lima tahun yang lalu, dia adalah seorang usahawan dari tangan tengah dan sama sekali tidak akan mengubah gaya hidup dan kegiatannya. Tetapi secara diam-diam muncul penyakit yang mengerikan, yang setiap hari semakin kuat dan kuat.

- Saya pergi ke hospital hanya ketika perut yang sakit tidak lagi mengambil apa-apa selain kefir dan air rendah lemak, ”kenang Viktor sekarang. - Saya memahami diagnosis dengan segera di mata doktor yang memeriksa saya. Sebagai tambahan, saya pernah secara tidak sengaja mendengar angka "lapan puluh peratus" yang mengerikan. Dan kemudian mereka memberitahu bahawa keadaannya sangat serius dan saya perlu menjalani satu lagi ujian.

Tetapi sejak hari itu, dia tidak lagi pergi ke hospital. Memutuskan bahawa sudah tiba masanya untuk mengucapkan selamat tinggal kepada hidup, bersama keluarga, rakan-rakan. Tetapi ini, ternyata, tidak lagi kuat. Ketika itulah dia memutuskan, seperti yang dia sendiri percayai hari ini, untuk mengambil tindakan yang benar-benar gila, tetapi satu-satunya perkara yang betul. Dia mengambil beg tidur, sepotong terpal, Alkitab dan meninggalkan rumah, memberitahu isteri dan anak perempuannya untuk tidak melihat: jika dia kembali, maka tidak lebih dari empat puluh hari.

Pada mulanya saya akan pergi ke Astrakhan. Dia mengatakan bahawa di sanalah beberapa suara dari atas sangat mengesyorkan pergi. Tetapi kemudian muncul isyarat baru: pergi ke Tashla, ke mata air suci tempatan, yang terkenal dengan penyembuhannya. Dan pergi ke sana. Dia berenang dan merasa ngeri apabila mendapati seluruh tubuhnya ditutup dengan ruam. Dan selepas itu dia pergi ke Zhiguli. Saya sampai ke runtuhan kota Murom kuno, sebuah penempatan di Volga Bulgars. Di sana, di antara mata air dan pokok epal liar di reruntuhan beberapa nekropolis kuno, dia memulakan puasanya selama empat puluh hari. Dia menarik sehelai terpal di sebatang rongga, menyebarkan beg tidur.
Pada waktu pagi, dia menunggang rumput, ditutup terlebih dahulu dengan embun, dan kemudian dengan embun beku: dia meninggalkan rumah pada akhir musim panas. Dan hampir setelah setiap prosedur tersebut, kulitnya diringkuk dan dikupas, seolah-olah dari ular semasa mencair. Selebihnya waktu saya membaca Alkitab, walaupun sehingga waktu itu saya hampir tidak percaya. Dan bahkan dia melemparkan skandal kepada isterinya ketika anak perempuannya dibaptis secara rahsia darinya.

- Pada mulanya, bacaannya agak ketat, tetapi hampir setiap hari berpuasa, saya mendapat kebenaran di dalamnya lebih banyak dan lebih kekal, katanya hari ini. - Dan semakin yakin dengan idea bahawa dia pernah hidup sebelumnya tidak seperti yang sepatutnya. Kadang-kadang, dia menganggap dirinya hampir luar biasa kerana kadang-kadang berjaya dalam perniagaan. Mengejar kehebatan anak lembu emas hampir di seluruh negeri. Dengan kata lain, dia banyak berdosa dan dengan senang hati. Oleh itu, mungkin, pembalasan kejam terhadap dosa telah datang. Sekali saya mempunyai impian: berjuta-juta jiwa memohon kepada Tuhan Tuhan untuk memberi mereka peluang untuk hidup di bumi sekurang-kurangnya lima atau sepuluh tahun. Pada masa itu saya sudah hidup lebih dari empat puluh, dan oleh itu, beraninya saya tersinggung oleh Tuhan? Hanya pada masa itu saya menyedari bahawa menjana wang dan membelanjakannya untuk kesenangan bukanlah perkara terpenting dalam hidup. Dan tujuan sebenar manusia adalah melakukan sesuatu untuk kebaikan orang lain.

Kulit terus terkoyak, sebaliknya muncul warna merah jambu baru. Tetapi kelenjar getah bening yang membengkak, hampir merupakan tanda onkologi pertama, tidak mengalami penurunan saiz. Oleh itu, dia tidak mempercayai penawarnya. Di suatu tempat pada dekad ketiga puasa, pengsan lapar bermula, di mana penglihatan malaikat dan orang berdosa selalu datang, kedengaran suara baik dan jahat. Musim luruh pada waktu itu telah diambil alih sepenuhnya, tetapi dia sama sekali tidak merasakan kesejukan.

Dan ketika hari puasa yang keempat puluh berlalu, Victor meninggalkan beg tidur di bawah pokok epal, yang tidak dapat dibawanya lagi, dan pergi mencari jalan pulang. Walau bagaimanapun, "pergi" - ia terlalu kuat. Dia sampai di aspal, yang hanya satu kilometer atau tiga kilometer, kedua-duanya merangkak dan sepanjang empat hari hampir sepanjang hari. Pemandu tidak akan berhenti ketika mereka melihat kehilangan tempat tinggal. Dan ketika seseorang melambat, Victor cuba memberitahunya mimpi yang baru diciptakan bahawa dia adalah ahli geologi yang hilang, tetapi dengan ketakutan menyedari bahawa dia secara praktikalnya lupa cara bercakap. Nasib baik, pemandu trak itu ternyata cukup difahami dan menyedari bahawa Victor perlu sampai ke Samara. Dan saya tidak mengambil sesen pun.

Si isteri, sudah putus asa untuk menunggu, hampir pingsan ketika Victor muncul di ambang pintu. Pada hari pertama, dia melakukan sesuatu yang tidak dapat dilakukan setelah berpuasa begitu lama: dia makan lebih dari selusin sudu besar borsch kaya dan bahkan sepotong lemak babi. Dan suara dalaman pada masa itu berbisik: "Makanlah apa sahaja yang kamu mahukan. Semuanya akan baik-baik saja." Dan ia berlaku. Perut, yang beberapa bulan lalu tidak memakan buburan nipis, tidak bertindak balas terhadap keperitan seperti itu. Dan pada hari ketiga setelah kembali, kelenjar getah bening yang sebelumnya melambung nampaknya larut semalaman.

Ketika, setelah beberapa ketika, memperoleh kekuatan, Victor sekali lagi lulus semua ujian, perut ternyata sihat sepenuhnya.

Ketua jabatan hospital Kalinin, Sergei Repin, hampir sepenuhnya mengesahkan sejarah perubatan Viktor Pyliavsky, dengan cara itu, kenalannya yang lama. Menurutnya, walaupun diagnosis akhir belum ditentukan, untuk ini perlu dilakukan beberapa ujian lagi, yang tidak pernah dilakukan oleh Viktor, gambaran keseluruhannya benar-benar jelas. Kerosakan pada perut, kemungkinan besar adalah tumor yang bersifat ganas, benar-benar mencapai lapan puluh peratus. Tetapi setelah beberapa bulan, pesakit ini, yang pernah memerlukan rawatan rawat inap dan pembedahan segera, datang ke penerimaan tetamu dengan sihat. Dalam latihan Sergey Repin, tidak ada yang seperti ini sebelumnya. Jelas, dalam kasus Victor, dia mencadangkan, beberapa simpanan badan tersembunyi dibawa ke dalam tindakan, dan oleh itu ada penyembuhan.

Tetapi kedua-dua Victor dan doktornya tidak digalakkan kepada sesiapa untuk mengulangi percubaan mengerikan ini. Setiap orang harus mempunyai jalan sendiri, kerana apa yang baik untuk seseorang, kerana yang lain adalah kematian.

Selepas puasa itu, kehidupan Viktor Pyliavsky berubah sepenuhnya. Bekas perniagaan meninggal dunia, bekas rakan juga. Tetapi ada yang baru yang memahami sepenuhnya cara hidup barunya dari seorang yang sangat beragama. Kini Victor benar-benar yakin bahawa bukan kelaparan yang menyelamatkannya dari penyakit itu, tetapi kehendak Tuhan. Oleh kerana itu, dengan mematuhi beberapa panggilan dalam diri, dia mulai mempelajari sejarah gereja-gereja Samara dan mulai memotretnya dengan bantuan hobinya yang sudah lama wujud - seorang penerjun payung.

Dan hanya kuil-kuil pembinaan pra-revolusi yang menarik perhatiannya. Kerana, seperti yang dia katakan, gereja-gereja yang sedang dibangun hari ini sangat makmur. Tetapi yang pertama mempunyai tenaga tragis khas dan, sebagai peraturan, biografi yang ingin tahu.

Untuk membuktikan kata-katanya, dia suka memetik kisah gereja "dicuri" di kampung Maloye Ishutkino. Dulu ia adalah salah satu daripada tiga kampung kecil yang terletak di kawasan kejiranan. Dan penduduk mereka memutuskan lebih dari satu setengah abad yang lalu untuk menjadikan salah satu kampung itu. Oleh kerana hanya di kampung boleh ada sekolah paroki. Dan untuk mendapatkan status kampung, sebuah kampung mesti mempunyai kuil. Tiga kampung jatuh sesen dan membeli sebuah pondok kayu untuk gereja. Kebahagiaan itu sama sekali tidak diambil oleh Little Ishutkins, tetapi oleh penduduk kampung yang berdekatan. Untuk meraikan mereka yang "dengung" selama hampir satu hari. Sementara itu, Malyshutkintsy di seluruh dunia berjaya menggulung rumah kayu ke kampung mereka. Dan tidak hanya untuk menggulung, tetapi juga untuk meletakkan asas di bawahnya dan bahkan meletakkan beberapa mahkota. Dengan jiran-jiran yang sadar, hanya mengangkat tangan.

Terdapat banyak kisah menghiburkan yang serupa dengan Viktor Pyliavsky. Tetapi lebih banyak gambar kuil, diambil dari pandangan mata burung. Pernah di wilayah Samara terdapat sekitar sembilan ratus gereja yang aktif. Pada masa ini, Victor melacak dan hanya menembak 87. "Remake", seperti yang disebutkan di atas, dia tidak mengeluarkannya.

- Sudah tentu, hanya sedikit orang yang mempercayai kisah saya, tetapi saya masih mengulangi sekali lagi bahawa selepas Lada, malaikat sering menjalani hidup saya, kata Victor. - Walaupun dalam hal-hal kecil seperti memilih kamera dan beralih ke filem yang luas. Selepas beberapa gambar gereja, saya menyedari: ada sesuatu yang hilang di dalamnya. Tetapi saya tidak dapat memahami apa sebenarnya. Dan kemudian saya mempunyai mimpi di mana dua belas malaikat memutar kamera di tangan mereka dan, tidak memahami apa-apa teknik yang kelihatan di mata mereka, namun memberikan keputusan mereka: "Kita perlu beralih ke filem yang luas." Sebagai ucapan terima kasih atas nasihat tersebut, saya cadangkan mereka mengambil gambar. Mereka gembira dengan cadangan ini dan terganggu seperti anak-anak, berbaris dalam dua baris. Lebih-lebih lagi, walaupun tidak transparan, bagian depan tidak menyekat belakang.

Victor memilih kira-kira empat puluh foto dari "siri kuilnya" untuk paparan Paskah. Dan selain mereka, di pentas, katakanlah, kehidupan sekular di wilayah Samara. Ada juga foto berskala besar wajah patung yang berdiri di lereng Volga yang curam. Hanya terima kasih kepada Victor, kini semua orang dapat melihat wajah pengeluar pesawat pekerja keras ini, yang telah lama menerima nama samaran yang tidak memilukan - Panikovsky dengan angsa. Di sekitarnya terdapat angsa - kawanan yang ditembak dari atas pada saat berlepas cepat dari permukaan air kolam atau tasik. Dan gambar seterusnya segera mengimbas kembali kisah ufologi mengenai UFO. Ini jelas menunjukkan beberapa lingkaran misteri di ladang gandum di wilayah Krasnoyarsk.

- Setiap daripada kita dalam kehidupan harus mempunyai jalan yang tersendiri, ”kata Victor. - Seseorang menjumpainya segera dan selamanya. Seorang lagi, seperti saya, mengembara lama, seperti dalam kegelapan, sebelum melalui jalan yang betul. Tetapi setiap orang harus bertanya kepada diri mereka lebih kerap: adakah saya hidup seperti ini? Saya juga terbang dengan payung terjun sebelum penyakit saya, tetapi ketika itu saya tidak pernah mengalami perasaan terbang yang luar biasa, seperti

Lima pengalaman penyembuhan ajaib dari barah

4 Februari adalah Hari Kanser Sedunia, dan 15 Februari adalah Hari Kanser Sedunia

Di samping kejayaan besar yang berlaku baru-baru ini dalam bidang perubatan dalam rawatan barah, keajaiban penyembuhan Tuhan berlaku setiap hari. Keajaiban ini berlaku dengan serta-merta dan merupakan hasil sentuhan Roh Kudus pada kehidupan manusia. Penyembuhan barah, walaupun dalam bentuknya yang paling diabaikan, tidak dapat dijelaskan oleh apa pun selain campur tangan ajaib Tuhan. Ramai doktor telah menyaksikan penyembuhan barah yang luar biasa. Berikut adalah lima kes penyembuhan ajaib Tuhan..

Doa - ubat untuk barah

Seorang wanita muda memanggil seorang paderi dan meminta doa agar ibunya meninggal kerana barah.

“Ketika saya dan isteri masuk ke dalam bilik di mana wanita yang sedang sakit itu terbaring (dia baru berusia empat puluh lima tahun), seolah-olah kita ditimpa bau kematian. Galina Ivanovna (itulah nama wanita ini) mengalami penderitaan fizikal yang teruk dan hampir mati... Saya bertanya kepada pesakit apakah dia percaya kepada Tuhan. Dia menjawab bahawa dia percaya, mempercayai cara putrinya percaya. Dan sekarang, sebelum mati, dia ingin menyertai gereja tempat anak perempuannya pergi. Saya menjelaskan kepadanya bahawa orang biasanya membaptis orang dengan merendam di dalam air. Tetapi sebagai pengecualian, kerana sakit, dia dapat bergabung dengan Gereja Tuhan melalui pengakuan iman. Dan kemudian saya tiba-tiba berkata: "Dan pada musim panas, ketika cuaca semakin panas, saya pasti akan membaptis anda di sungai." Dia berkata dan teragak-agak. Adakah mungkin untuk membuat janji yang tidak dapat direalisasikan? Tetapi dia hanya berpaling dan menangis - sehingga musim panas dia tidak tahan. Tetapi ketika kata-kata ini jatuh dari bibir saya, saya menyedari bahawa kata-kata itu bukan berasal dari saya, tetapi dari Tuhan. Dan saya yakin bahawa sekarang wanita ini akan hidup. Pada akhir perjumpaan, saya mengucapkan doa kepadanya, memohon kepada Tuhan untuk memberikannya penyembuhan. Dan kami pergi. Apa yang berlaku seterusnya - baca di sini: Doa - ubat untuk barah.

Pesara mengalahkan barah dengan mengubah dietnya

Doktor memberitahu Allan Taylor yang berusia 78 tahun bahawa barahnya - tumor usus - tidak dapat disembuhkan. Operasi dilakukan pada September lalu, di mana pakar bedah membuang sebahagian usus. Ini diikuti dengan kursus kemoterapi selama tiga bulan. Tetapi pada bulan April, doktor mendapati bahawa barah telah merebak ke usus kecil..

Menurut ahli onkologi, jika mereka mengeluarkan satu tumor, barah itu akan muncul di tempat lain. Tetapi kemoterapi sudah tidak berguna lagi. Namun, kurang dari empat bulan setelah bertemu dengan doktor, tubuh Taylor benar-benar dibebaskan dari kesan barah. Mereka berjaya mengalahkan barah dengan mengubah diet mereka. Baca di sini untuk maklumat lanjut: Warga emas mengalahkan barah dengan mengubah dietnya.

Resipi ringkas membantu menyembuhkan barah

Pada bulan November 2011, saya menjalani operasi, akibatnya saya mendapat barah - karsinoma. Oleh kerana keadaan saya sangat teruk, operasi seterusnya dijadualkan pada bulan Februari sehingga ada masa untuk pemulihan. Setelah berbaring hingga Januari, saya memutuskan, agar tidak membebankan suami saya, untuk pergi ke suatu tempat supaya mereka menjaga saya di sana. Saya pergi ke rumah tumpangan "Our House", yang terletak di dengan. Isi Rumah Baru wilayah Vinnytsia. Apa dan bagaimana mereka merawatnya, saya tidak tahu. Saya pergi berbaring dengan tenang untuk pulih sebelum operasi seterusnya. Saya ditemani oleh seorang kakak.

Mendengar apa yang ditetapkan doktor, saya terkejut, tetapi resipi inilah yang menyelamatkan saya. " Baca artikel untuk maklumat lebih lanjut: Resipi ringkas membantu menyembuhkan barah.

Tuhan menolong menyembuhkan barah

Saya tidak menyangka bahawa mimpi buruk seperti itu boleh berlaku pada saya, tetapi Tuhan memberi saya kekuatan untuk bertahan dalam segala hal. Pada mulanya, penyakit ini hampir tidak dapat dilihat, dan saya tidak memperhatikan penyakit itu. Selepas serangan lain, doktor mendiagnosisnya dengan kista, yang juga besar. Dari masa ini bermula penderitaan saya di hospital.

Menurut analisis, para doktor menyedari bahawa saya mempunyai tumor ganas yang besar, dan juga masalah jantung. Anestesia tidak tahan. Tidak mengambil risiko.

Saya balik rumah.... Saya merasakan kelemahan yang berterusan. Pemikiran: "Apa yang perlu dilakukan seterusnya?" Saya berdoa. Saya tahu bahawa banyak yang mati kerana penyakit ini. Baca lebih lanjut di sini: Tuhan membantu menyembuhkan barah.

"Firman anda adalah pelita bagi kaki saya"

Suami saya, Evgeny Pavlov, lulus dari Akademi Teologi Zaoksky pada tahun 2001. Pada tahun 2003, doktor menemui tumor tulang belakang. Sejak masa itu, kehidupan istimewa bermula - serangkaian keputusasaan, iman dan doa. Tumor tidak bertindak balas terhadap rawatan: doktor berulang kali mengeluarkannya, tetapi ia cepat tumbuh semula sehingga menghancurkan tulang belakang dan memerah saraf tunjang.

Pada tahun 2012, Eugene lumpuh. Tumor tumbuh dengan cepat, menghancurkan vertebra. Doktor di Moscow mengatakan bahawa mereka tidak lagi dapat menolong. Dia berusia 36 tahun ketika dia, lumpuh, keluar dari rumah untuk bertahan, berapa banyak yang tinggal.

SEJARAH MENGENAI ANN CAMERON TELAH MENCIPTAKAN KANSER BADAN 4 TAHAP

Dihantar oleh boletnebudu pada 14 Disember 2018

    13 4 4

Jus lobak merah merawat barah. Kisah penyembuhan Anne Cameron yang tidak dapat disembuhkan oleh doktor, tetapi disembuhkan sepenuhnya dengan jus wortel yang baru diperah.

DIAGNOSIS PENCEGAHAN KESIHATAN

Pada bulan Ogos 2011, Ann merasakan bahawa dia semakin letih. Pada mulanya, dia menyangka perkara biasa bagi seseorang yang berumur lebih dari 65 tahun. Namun dia pergi ke doktor dan ujian darah diambil daripadanya. Analisis menunjukkan bahawa Anne menghidap anemia. Doktor menetapkan pil yang mengandungi zat besi yang tidak membantunya. Doktor lain menetapkan tablet besi lain, yang juga tidak membantu. Kemudian Ann masih tidak tahu bahawa anemia pada usia ini hampir selalu mengatakan bahawa ada semacam pendarahan dalaman, yang sumbernya, sebagai peraturan, adalah barah usus besar.

Amalan perubatan standard adalah untuk menghantar pesakit yang berusia lebih dari 60 tahun ke kolonoskopi, namun, atas sebab tertentu, doktor tidak. Mereka hanya menasihatkan lebih banyak latihan. Tablet besi sedikit sebanyak membantu menghidap anemia. Oleh itu, Ann memutuskan untuk tidak bimbang.

Namun, dia kemudian terkena selesema dan tidak dapat menghilangkan batuk selama lebih dari sebulan, yang sangat mengejutkannya, kerana dia tidak pernah demam sebelumnya selama ini. Selain itu, setelah bermain sukan, dia mula sakit perut secara berkala. Anemia dan sakit perut adalah tanda klasik barah usus besar. Walau bagaimanapun, tidak ada doktor yang memperhatikan perkara ini..

Lama kelamaan, rasa sakit di perut meningkat, Anne mula bimbang akan gangguan perut yang kerap, dan anemia juga mengingatkan dirinya sendiri. Di samping itu, Ann sekali lagi mengalami jangkitan usus..

DIAGNOSIS PENUBUHAN

Pada akhirnya, Anne pergi ke doktor lain yang akhirnya menjalani pemeriksaan CT. Ternyata Ann mempunyai ketumbuhan di perut. Dia segera menjalani pembedahan, tumor sebesar telapak tangan, beberapa kelenjar getah bening dan 24 cm usus besar dikeluarkan. Doktor menilai penyakitnya tahap 2B. Mereka mengatakan kemoterapi tidak perlu, tetapi lebih baik melakukannya. Mereka yakin bahawa mereka telah benar-benar memotong semua barah, tetapi sekiranya berjaga-jaga, jika sel-sel barah itu tetap ada di dalam tubuh, mereka menawarkan diri untuk melakukannya. Mereka mengatakan bahawa kemoterapi memberi peluang 90% untuk bertahan hidup (yang merupakan kebohongan mutlak), dan jika anda tidak melakukannya, maka dia mempunyai 70% untuk bertahan selama 5 tahun.

Anne mempercayai doktor dan oleh itu bersetuju untuk menjalani kemoterapi, memikirkan bahawa akan lebih baik. Lebih-lebih lagi, doktor mengatakan bahawa dia adalah orang yang kuat dan akan dapat menanggungnya.

Namun, tidak lama selepas operasi, jahitan Ann meradang. Mereka harus dibersihkan, prosedur ini sangat menyakitkan. Itu adalah jangkitan yang dibawa kepadanya di hospital. Kimia harus ditunda, jika tidak, ia akan membunuh sel-sel yang berkembang pesat yang membantu luka sembuh. Pakar onkologi mengatakan bahawa jika sel-sel barah kekal di dalam tubuh Ann, menunda kemoterapi akan mengurangkan peluang 5 tahunnya untuk bertahan hidup dari barah usus dari 90% menjadi 45-50%.

Anne mula membaca maklumat di Internet dan mendapati bahawa banyak klinik percaya bahawa kemoterapi tidak berguna ketika dia kelihatan seperti tumor, dia tidak membunuh sel barah. Ketika dia menyebut perkara ini dalam perbincangan dengan ahli onkologi, dia menyedari hakikat ini, tetapi masih terus bersikeras untuk melakukan kemoterapi, kerana panel doktor, memandangkan kasusnya, sampai pada kesimpulan bahawa dia harus mengatasinya.

Kemoterapi yang disarankan oleh Anne, iaitu FOLFOX, sebagai kesan sampingan yang disuarakan oleh ahli onkologi, memberikan muntah, keguguran rambut, mati rasa atau sakit di bahagian kaki, mual, anemia (kerana membunuh sel darah merah), demam tinggi (kerana ia juga membunuh sel darah putih).

Ketika Ann mula mencari maklumat mengenai FOLFLOX, dia melihat bahawa kebas anggota badan dan rasa sakit di dalamnya berlanjutan selama beberapa tahun setelah terapi. Oleh kerana Ann adalah seorang penulis, ia sangat penting untuk menjaga tangannya dalam keadaan baik, dan juga kakinya. Oleh itu, dia menolak kemoterapi. Dia merasa senang dan idea bahawa dia harus melalui semua kengerian ini tidak sesuai dengannya.

Ann terus pulih dari operasi, dia mencuci luka tiga kali seminggu, dan dia keluar berjalan-jalan setiap hari, walaupun mereka sangat sukar untuknya.

MEMPEROLEH DIAGNOSIS KE TAHAP 4

Enam bulan kemudian, semua luka sembuh dan Anne dengan tenang menjalani pemeriksaan - CT. Sayangnya, menurut hasil imbasan, ternyata Anne mempunyai dua tumor yang berkembang pesat di antara paru-paru, serta kelenjar getah bening, dan ada beberapa tempat aneh di kawasan paru-paru yang mencurigakan. Ahli onkologi mengatakan bahawa terapi radiasi tidak akan membantu lagi, dan mereka mencadangkan kemoterapi paliatif (kemoterapi paliatif disebut sebagai yang tidak dapat membantu, tetapi kononnya dapat membantu memanjangkan umur, yang sering juga merupakan kebohongan, hanya kadang-kadang memperpanjang maksimum dapat memberikan beberapa bulan dengan kesan sampingan yang sangat teruk dan taraf hidup pesakit yang merosot secara mendadak). Kemoterapi yang dicadangkan adalah ubat yang sama - FOLFOX. Peluang hidup 90% awal pertama jatuh ke 45-50%, dan sekarang menjadi sifar. Kanser kolon biasanya berkembang dengan sangat perlahan, jadi para doktor memutuskan bahawa barah itu bermetastasis ke paru-paru sebelum operasi, tetapi kemudian terlalu kecil sehingga tidak dapat dikesan..

Doktor telah meletakkan barah usus Tahap 4 Ann. Mereka mengatakan kemoterapi akan memperpanjang umur Ann sebanyak 20 bulan. Dan jika dia tidak melakukannya, dia akan melihat gejala pertama kepupusan badan selepas 7 bulan - kesukaran bernafas dan kelemahan yang teruk. Anne sangat berterima kasih kepada para doktor kerana dengan jujur ​​mengatakan kepadanya bahawa kemoterapi tidak akan membantu, dan tidak ada yang dapat menyembuhkannya. Mereka juga mengatakan bahawa jika dia menunda kemoterapi, itu tidak akan mengubah prognosisnya..

Anne berasa sihat dan menyangka dia masih tinggal beberapa bulan sebelum kesihatannya mulai pudar. Dia boleh berjalan dan menunggang basikal. Saya tidak merasa sakit. Dan dia tidak dapat memahami mengapa dia memerlukan kemoterapi dengan segala akibatnya, jika dia hanya dapat memperpanjang umurnya. Dia tidak dapat memahami mengapa mendedahkan dirinya kepada kesan sampingan yang menyakitkan dan membuat dirinya merasa lebih teruk daripada yang dia rasakan sekarang. Demi pemanjangan hidup mitos selama beberapa bulan. Dia tidak dapat mengerti mengapa memusnahkan sistem ketahanannya agar boleh meningkatkan kesihatannya. Kadang-kadang, dia sepertinya mendengar suara batinnya, yang mengatakan kepadanya bahawa jika dia memulakan kemoterapi, dia akan mati.

Keluarga membuat keputusannya untuk tidak melakukan kemoterapi, tetapi mereka tidak dapat mengerti mengapa, jika dia tidak bekerja, doktor menetapkannya?

CARI KAEDAH RAWATAN ALTERNATIF

Anne mula mencari pilihan rawatan alternatif. Suami Ann meninggal beberapa tahun sebelum masalah kesihatannya akibat barah paru-paru. Dia adalah perokok berat selama bertahun-tahun dan berakhir dengan barah paru-paru. Dia menolak kemoterapi dan terapi radiasi kerana dia mempunyai masalah dengan buah pinggang dan dia tahu bahawa mereka biasanya menolak sekiranya seseorang diberi kemoterapi. Dia mempunyai rakan-rakan yang, walaupun mengalami masalah buah pinggang, menjalani kemoterapi dan sekarang menjalani dialisis. Kehidupan dengan dialisis tidak sesuai dengannya; dia tidak mahu bergantung pada sesiapa pun. Oleh itu, dia memilih untuk mati. Ann mencuba sekitar 20 rawatan barah alternatif (pelbagai kapsul dengan bahan bermanfaat), tetapi tidak ada yang membantunya. Oleh itu, dengan penyakitnya, dia sudah tahu bahawa ia pasti tidak akan berjaya.

Setelah beberapa lama, Anne menemui di Internet kisah Ralph Col, yang menyembuhkan barahnya (10 tumor di leher - karsinoma sel skuamosa di leher) dengan minum 5 gelas jus lobak merah segar setiap hari (satu gelas sama dengan 240 ml). Dalam masa lapan minggu, dia telah sembuh sepenuhnya dari ketumbuhan! Anne menjumpai telefonnya, bercakap dengannya, dan keesokan harinya dia membeli dirinya sebagai juicer. Itu pada November 2012. Oleh itu, Ann mengetahui bahawa jus lobak merah menyembuhkan barah..

MENERIMA JUS JARAK

Anne mula minum 5 gelas jus wortel setiap hari, dengan sedikit harapan untuk sembuh. Tetapi gerak hatinya memberitahunya bahawa mustahil untuk berhenti. Dia tidak mempunyai rancangan cadangan dan tidak merasakan jus itu berfungsi dalam kopernya. Dia terus meminumnya.

Imbasan CT lain pada bulan Disember menunjukkan bahawa ketumbuhannya berkembang pesat. Namun, ketika Anne bertanya berapa banyak yang mereka tumbuh dari CT sebelumnya 3 minggu yang lalu, dia diberitahu bahawa mereka tetap dengan ukuran yang sama. Ini sedikit mengejutkannya, tetapi dia tidak memperhatikannya..

Pada bulan Januari, ahli onkologi sedikit terkejut bahawa imbasan CT seterusnya menunjukkan bahawa tumor sedikit menurun. Anne pergi ke Guatemala untuk berehat dan di sana dia menjalani imbasan CT berikutnya. Dia menunjukkan penurunan tumor yang lain, kelenjar getah bening menurun dan mereka tidak lagi menghidap barah. Ann terus minum jus lobak merah setiap hari.

Pada akhirnya, pada bulan Ogos 2012, pakar onkologi di Amerika menghantarnya mesej berdasarkan hasil imbasan CT berikutnya. Ia mempunyai dua ayat. Tanpa perubahan. Tidak ada simptom barah di dalam badan (.). Adalah lucu bahawa sebelum kesimpulan bahawa tidak ada barah di dalam badan, dia menulis tidak berubah. Ini mengatakan banyak tentang sistem perubatan, yang tidak boleh disangka bahawa kanser tahap 4 dapat disembuhkan tanpa pembedahan, kimia atau terapi radiasi..

HASIL

Jumlah:

  • 3 minggu selepas permulaan pengambilan 5 gelas jus lobak merah setiap hari, tumor yang agresif dan cepat tumbuh berhenti tumbuh.
  • 8 minggu selepas permulaan jus lobak merah, tumor mula berkurang.
  • Tiga bulan kemudian, semua kelenjar getah bening kembali normal..
  • Selepas tiga setengah bulan lagi, tidak ada tanda-tanda barah di dalam badan.!

Selepas ini, Ann pertama kali mengakui kepada ahli onkologi bahawa jus lobak merah menyembuhkan barah. Dia minum jus lobak merah dan percaya bahawa dialah yang menolongnya. Kepada yang pakar onkologi itu menjawab bahawa dia mempercayai adanya rawatan barah alternatif, tetapi tidak dapat mengesyorkannya kerana kekurangan statistik rasmi.

Anne terlalu gembira dengan hasilnya untuk mengemukakan soalan yang jelas - mengapa tidak ada yang menyimpan statistik mengenai pesakit yang memilih rawatan dengan kaedah alternatif? Memang, syarikat farmaseutikal membelanjakan lebih banyak wang untuk mengiklankan ubat kemoterapi seterusnya daripada penyelidikan mengenai kanser dan rawatannya.

Malangnya, syarikat farmaseutikal tidak menghasilkan wang menjual wortel, jadi tidak ada yang akan melakukan penyelidikan seperti itu. Ini adalah salah satu sebab mengapa kami tidak mendengar maklumat daripada doktor kami bahawa jus lobak merah menyembuhkan barah..

Anne tahu bahawa ceritanya terdengar seperti keajaiban, dan banyak orang akan menganggap bahawa penyakit yang begitu kompleks tidak dapat disembuhkan dengan ubat sederhana seperti jus wortel..

MENGAPA JUICE CARROT FRESH-CREAMED MENYEMBUHKAN KANSER

Ini dapat dijelaskan oleh penemuan terbaru dalam bidang epigenetik pemakanan - kajian tentang bagaimana beratus-ratus sebatian khusus dalam pemakanan kita mempengaruhi ekspresi gen kita, mematikan atau pada yang menghalang atau menyumbang kepada perkembangan barah.

Terdapat bukti saintifik yang kuat bahawa wortel adalah anti-barah. Lobak mengandungi sebatian yang luar biasa, dan tidak diketahui semua kesan dan interaksinya. Dua daripadanya, falkarinol dan luteolin, telah dikaji selama lebih dari sepuluh tahun. Kedua-duanya mempunyai kesan anti-barah yang kuat..

Falcarinol adalah sebatian yang terdapat dalam wortel mana pun dan mencegah jangkitan kulat pada akarnya.

Luteolin menunjukkan kesan anti-radang dan anti-karsinogenik tertentu, yang mungkin dijelaskan oleh kemampuan antioksidan dan penyerapan radikal bebas. Luteolin dapat melambatkan atau menyekat perkembangan sel-sel barah secara in vitro dan in vivo dengan melindungi terhadap rangsangan karsinogenik, menghambat percambahan sel tumor, mendorong penangkapan kitaran sel dan mendorong apoptosis melalui jalur isyarat dalaman dan luaran.

CADANGAN

Anne mengesyorkan minum jus semasa perut kosong, supaya bahan-bahannya yang bermanfaat lebih baik diserap. Anda perlu minum jus setiap hari tanpa kehilangan hari, kerana memerangi barah adalah perkara yang serius.

Sekiranya 5 gelas terlalu banyak untuk anda selepas kimia, mulakan dengan jumlah yang lebih kecil dan tingkatkan secara beransur-ansur. Tiga jus sehari dapat membantu menghentikan penyebaran barah ke seluruh badan, 5 gelas sehari atau lebih - membalikkan perkembangan barah.

Sekiranya selepas 6-8 minggu imbasan CT tidak menunjukkan peningkatan (tumor anda terus bertambah), anda harus mencari pilihan rawatan lain.

Sekiranya anda menghidap diabetes, anda mesti mencairkan jus wortel dengan saderi, bit dan sayur-sayuran lain.

Dan ingat, jika orang memberitahu anda bahawa minum jus wortel, anda memberi makan sel barah dengan gula - ini adalah omong kosong! Mana-mana sel memerlukan glukosa untuk terus hidup. Gula dalam wortel membantu sel barah untuk membuka dan menyerap unsur-unsur anti-barah yang ada pada wortel yang memusnahkannya.

Juga, wortel tidak mengandungi vitamin A, tetapi hanya unsur yang ditukar menjadi vitamin A, masuk ke dalam badan anda dan berinteraksi dengannya. Oleh kerana itu, tidak mungkin terdapat overdosis vitamin A, tubuh membuatnya tepat seperti yang diperlukannya, dan selebihnya dikeluarkan setiap hari. Jadi wortel dan jus wortel tidak membahayakan hati anda. Dan mereka yang mengatakan perkara lain tidak memahami isu ini..

Berabad-abad yang lalu, riket dan skurvi adalah bencana yang tidak dapat disembuhkan bagi umat manusia. Kemudian kami mengetahui bahawa ini adalah penyakit yang berkembang kerana kekurangan vitamin tertentu dalam badan.

Penyelidik kanser menganggarkan bahawa sehingga dua pertiga daripada semua kanser dapat dicegah dengan perubahan diet. Tidak kira apa penyebab kanser itu, dalam banyak kes ia merebak dan berkembang kerana kekurangan nutrien.

SEJARAH RAKYAT LAIN YANG DILAKUKAN OLEH JARIS CARROT DARI KANSER

Anne Cameron telah menulis sebuah buku tentang bagaimana dia menyembuhkan barah usus tahap 4 dengan jus wortel. Dia sering ditulis oleh orang-orang yang juga berjaya menyembuhkan barah dengan jus wortel, dan dia menerbitkan kisah-kisah ini dalam bukunya, dan juga dalam kumpulan di Facebook.

  1. Menyembuhkan barah tekak dan kelenjar getah bening. Seorang gadis muda didiagnosis dengan kambuh tumor malignan di kerongkong, dan terdapat juga sel-sel ganas di kelenjar getah bening menurut analisis. Kali pertama dia menerima kemoterapi dan terapi radiasi, kali ini para doktor menegaskan prosedur yang sama. Dia berfikir dengan ngeri bahawa dia harus melalui semua ini lagi. Setelah membaca buku Anne bahawa dia menyembuhkan barahnya dengan jus wortel, dia juga mula meminumnya setiap hari. 5 gelas sehari. Selepas beberapa minggu, imbasan ultrasound menunjukkan bahawa tumornya menyusut secara agresif. Sebulan kemudian, para doktor mengatakan bahawa tidak ada jejak barah di tubuhnya dan bahawa dia tidak lagi memerlukan kemoterapi atau terapi radiasi. Semua penyembuhan berlaku dalam 2 bulan pada bulan Januari dan Februari 2014.
  2. Menyembuhkan barah paru-paru. Jose dari Los Angeles menulis kepada Anne mengenai menyembuhkan barah paru-paru dengan jus wortel. Dia mula batuk dengan ganas dan tidak batuk, setelah itu imbasan CT menunjukkan tumor ganas sebesar walnut di paru-parunya. Jose mengetahui tentang Ralph Kohl, membeli juicer dan mula minum 5 gelas jus lobak merah setiap hari. Selepas 9 minggu, imbasan lain menunjukkan bahawa tidak ada jejak tumor di paru-paru. Dia tidak perlu melakukan kemoterapi atau terapi radiasi. Doktor, ketika dia memberitahu mereka apa yang dia lakukan, tidak percaya bahawa jus wortel dapat menyembuhkan barah. Namun begitu..
  3. Mengubati barah serviks dan pundi kencing. Melissa menjalani terapi radiasi, tetapi percaya bahawa jus wortel itulah yang menyembuhkannya. Pada tahun 2012, dia didiagnosis menderita barah serviks, dia berusia 24 tahun. Dia enggan menjalani kemoterapi dan mula menggunakan rawatan alternatif. Pada bulan Januari 2014, dia diberitahu bahawa barah itu bermetastasis dan sekarang pundi kencing juga terkena. Pada bulan Jun 2014, dia menerima terapi radiasi. Sejak Julai 2014, dia mula minum jus lobak merah yang diperah setiap hari. Pada bulan Ogos, semua ujian tidak menunjukkan gejala barah di dalam badan! Ketika ditanya mengapa dia berpendapat bahawa jus lobak merah itu menyembuhkannya, dia menjawab bahawa setelah jus lobak merah dimulakan, dia mulai merasa enak, dia mempunyai lebih banyak kekuatan dan tenaga. Dia malah mengubah wajahnya.
  4. Penyembuhan Kanser Prostat. Seorang lelaki menyembuhkan barah prostat tahap 4 (metastatik ke tulang) setelah Mayo Clinic di Amerika (salah satu klinik terkemuka di Amerika Syarikat) mengatakan bahawa kemoterapi dan terapi radiasi tidak lagi dapat menolongnya. Dia mula minum jus wortel yang baru diperah, menambah saderi, epal, pasli. Dia juga mengambil enzim proteolitik di antara waktu makan, probiotik, kompleks vitamin dan mineral, vitamin D3 dan gula, alkohol dan protein haiwan yang dihilangkan sepenuhnya (daging, ayam, ikan, keju, keju cottage, yogurt, mentega, telur, semua produk tenusu dan susu masam). Selepas tiga bulan, semua imbasan menunjukkan bahawa tidak ada tumor dan metastasis, dan PSA kembali normal. 15 tahun telah berlalu sejak itu dan dia tidak mengalami kambuh..
  5. Menyembuhkan glioblastoma, tumor otak. Pada bulan Mei 2013, Alex yang berusia 72 tahun dari New Jersey didiagnosis dengan tumor otak, glioblastoma yang tidak dapat disembuhkan. Ramalan kelangsungan hidup lima tahun adalah 4.5%. Ini adalah salah satu jenis barah otak dan sistem saraf pusat yang paling mematikan. Dia menjalani pembedahan, tetapi beberapa bulan kemudian, sedikit tumor muncul di atas laman web sebelumnya. Dia menjalani kemoterapi dan terapi radiasi, tetapi para doktor menganggap dia tidak dapat disembuhkan. Kawan memberitahunya bahawa ada orang yang disembuhkan dari barah dengan jus lobak merah. Pada bulan Mei 2014, dia mula minum 5 gelas jus lobak merah setiap hari. Dia menambahkan epal, saderi dan anggur ke dalam jusnya. Alex juga mengecualikan daging merah dan semua produk susu dan susu masam dari dietnya. Sudah pada bulan Juli 2014, MRI menunjukkan bahawa ketumbuhannya tidak hanya berhenti tumbuh, tetapi juga menurun menjadi ukuran 2mm! Doktor kagum kerana percaya bahawa mustahil untuk sembuh dari glioblastoma. Pada bulan November 2014, imbasan MRI lain menunjukkan bahawa Alex tidak mempunyai tanda-tanda barah di dalam badan..

Buku Anne memuat kisah lain tentang orang yang telah menyembuhkan jus wortel dengan barah payudara, barah usus besar, dan barah kelenjar getah bening. Jus lobak merah merawat barah dari pelbagai jenis, jadi pasti patut dicuba dengan jenis rawatan tradisional, atau semasa anda menunggu janji temu untuk kemoterapi atau terapi radiasi. Anda mungkin tidak perlu menggunakannya! Jangan lupa mengubah diet anda! Sekiranya jus wortel tidak memberi kesan kepada anda selepas 8-9 minggu dan tidak ada perubahan pada tumor, anda harus menggunakan protokol yang berbeza.

Kisah orang-orang yang telah menyembuhkan barah mereka dengan kaedah alternatif boleh didapati di bahagian CERITA PENYEMBUHAN..